Kandy en Nuwaraeliya - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Michiel Noordhoff - WaarBenJij.nu Kandy en Nuwaraeliya - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Michiel Noordhoff - WaarBenJij.nu

Kandy en Nuwaraeliya

Door: mn

Blijf op de hoogte en volg Michiel

03 Mei 2016 | Sri Lanka, Kandy

Kandy
Afgelopen nacht geslapen In Kandy, ’s avond is mijn vorige gids ook nog even een Arrack wezen drinken, het werd natuurlijk weer veel te laat. Met Channa (de eigenaar van de toeroperator Channa Tours) ben ik naar de Tand-Tempel geweest midden in Kandy. In deze tempel ligt de tand van Budda, er is een commissie van wijze “heren” die over de tand waakt, elke 1 jaar komt de tand uit de box voor de ceremonie rondom de tand. De tand van Buda en de Tempel zijn een heilige plaats en daardoor ook het doelwit geweest van aanslagen door de Tamil, om zo de Tanzaniaan in het hart en ziel te raken. Het is ze ten dele gelukt om de aanslag uit te voeren maar de tand bleef onbeschadigd. Wel raakte veel gebouwen en reliqieun en beelden beschadigd. Na het bezoek aan de Tempel zijn we naar een authentieke Kandy dans voorstelling geweest daar een heerlijke massage genoten en toen op tijd naar bed. Morgen naar Nuwaraeliya, hoog in de bergen.

Vandaag vroeg opgestaan om de reis te maken hoog in de bergen, het is hier gelukkig een stuk frisser dan in laaglanden. Ik heb hier de vele thee plantages en een theefabriek bezocht. Heel indrukwekkend. Het plukken van de thee gebeurt alleen door Tamil-vrouwen, zij kunnen dit snel en behendig. Het salaris hangt af van de kilo’s thee die zij geplukt hebben. De mannen kijken toe hoe zij hun werk doen. De vrouwen plukken alleen de bovenste twee blaadjes voor de thee, het steeltje dat uitsteekt boven de twee blaadjes is de beste thee. Uiteraard weer een winkeltje bij de fabriek waar je de overheerlijke thee kunt kopen, pa houdt je hart maar vast want deze lekkere thee heb je nog nooit geproefd

• 03 Mei 2016 - 14:31

Jannie V.d. Weide :

Hoi Michiel, eindelijk tijd gehad om je reisverslag te lezen. Geweldig wat een reis. Genieten van je foto's. Veel mooie momenten nog en geniet er van. Groeten van ons.

• 03 Mei 2016 - 19:14

Kaatje:

Ha Michiel, wat doe je leuke dingen! Zo leer je aardig veel over Sri Lanka en dat theedrinken best lekker kan zijn :-). Veel plezier!