Aankomst Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Michiel Noordhoff - WaarBenJij.nu Aankomst Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Michiel Noordhoff - WaarBenJij.nu

Aankomst Sri Lanka

Door: MN

Blijf op de hoogte en volg Michiel

26 April 2016 | Sri Lanka, Negombo

Gevlogen van Amsterdam naar Dubai in een A380 met maar liefst ruimte voor 800 personen, het is een geoliede machine, geen gedruk van mensen en alles is goed geregeld een aanrader om met Emirates te vliegen, in Dubai een korte overstap helaas geen tijd voor mijn ochtend bakkie koffie, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt in de het vliegtuig. Heerlijke hete kip-curry gegeten met veel water om te blussen.
Aangekomen in Colombo, op het vliegveld stond Channa klaar van Channa tours en hij herkende mij direct. Op naar het eerste hotel. Sri Lanka is een aantal jaren in de ban geweest van de Tamil. De Tamil komen van oorsprong uit India en ze hebben de overtocht naar Sri Lanka gemaakt. De Tamil wilde het noordelijk-deel van Sri Lanka innemen om een eigen staat te beginnen. In 2009 is de oorlog beeindigd en zijn de Tamil terug naar India gegaan. Met de boot is het ongeveer 45 minuten om vanuit Sri Lanka naar India te gaan. Tot op de dag van vandaag is het nog niet mogelijk om deze overtocht te maken.

We zijn vandaag verder gereden naar Negombo aan zee. Het is hier nu 33 graden met een warm zonnetje. Ik op de veranda van een mooi huis met zwembad een beetje bij te komen van de reis, morgen naar Polanaruwa, in het midden van Sri Lanka.

Eerst maar even een heerlijk koud biertje!!,

• 26 April 2016 - 13:24

Alec Breunesse:

Hoi Michiel!
    Fijn dat de reis goed is gegaan, kom bij met het tijdsverschil en doe de groeten aan Channa.
    Geniet van het mooie weer en het mooie eiland.
    Groetjes,
    Alec

• 26 April 2016 - 15:01

Cobi:

Hallo Michiel, fijn dat je een goede reis hebt gehad. Nu even bijkomen en dan verder. Geniet er van! Groeten uit almelooooooo